PLAY aby posłuchać naszej stacji w jakości 128 kbps
Dziś jest 18 listopada 2017 roku
O północy z poniedziałku na wtorek rozpoczął działalność nowy dworzec autobusowy we Wrocławiu, wybudowany w podziemiach centrum handlowego Wroclavia. Wejście do dworca znajduje się naprzeciwko wejścia do Dworca Głównego PKP, przy ul. Suchej. Na teren dwor ---
[+] Przetestuj pozdrowienia
Piątek, 1 sierpnia 2014

DARIUSZ KLUKA Z OŁAWY - PRZEDSIĘBIORCĄ AKTYWNYM LOKALNIE

img

Dariusz Kluka z Oławy, właściciel pubu, jest laureatem wojewódzkiego etapu konkursu „Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie”. Zdobył najwięcej głosów internautów i pokonał innych przedsiębiorców z województwa dolnośląskiego. Nagrodę finansową zwycięzca przeznaczy na zakup kosiarki na potrzeby Szkoły Podstawowej w Oławie.

30 czerwca zakończyło się głosowanie w ogólnopolskim konkursie „Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie”. Wzięli w nim udział mikro i mali przedsiębiorcy z całej Polski, którzy poza działalnością biznesową angażują się w działalność na rzecz swoich „małych ojczyzn”. Na szczeblu wojewódzkim zwycięzcami zostali ci, których historie zachwyciły internautów i otrzymały największą ilość głosów.

Pan Dariusz Kluka w zgłoszeniu do konkursu napisał, że bardzo kocha swoją małą ojczyznę i jej historię. Od ponad dziesięciu lat z pasją kolekcjonuje przedwojenne karty pocztowe z Ohlau, czyli dzisiejszej Oławy. Wkrótce, ku uciesze Oławian, wyda polsko-niemiecki album. Ale to nie piękna pasja postawiła pana Dariusza na najwyższym miejscu na podium w konkursie dla przedsiębiorców. Wspólnie z żoną od dwóch lat pomagamy w zbiórce pieniędzy dla chłopca, który urodził się z rozszczepieniem podniebienia. – nieśmiało wspomina pan Kluka. Dzięki ludziom dobrej woli i fundacji, którą „reklamujemy” na naszych ulotkach i stronie firmowej, udało się sfinansować kilka operacji. Dzięki nim chłopczyk może się normalnie rozwijać i być szczęśliwym dzieckiem.

Ponadto państwo Klukowie rzeczowo i finansowo wspierają jadłodajnię z oławskiego CARITAS. Nasz lokal bierze udział w akcji PCK „Bardzo Dobre Maniery”. – mówi Dariusz Kluka. Celem tej akcji jest zbiórka pieniędzy na dożywianie polskich dzieci. Wystarczy bowiem przekazać 5 zł, aby sfinansować jeden posiłek dla dziecka. Działalność społeczna jest dla mnie czymś naturalnym, czymś tak oczywistym, jak oddychanie. Jeżeli mogę pomóc to staram się pomagać, tak zostałem wychowany i tak staram się wychowywać swoje dzieci – podsumowuje pan Dariusz.

Przedsiębiorcy przeważnie nie chwalą się działalnością społeczną. Ten konkurs zwiększył szansę dostrzeżenia, że taka działalność jest możliwa i potrzebna społecznościom, wśród których drobni przedsiębiorcy rozwijają swoje usługi. I kto wie? Może niedługo usłyszymy o kolejnych osobach, które tak jak właściciel pubu w Oławie pomagają potrzebującym, a przy tym aktywnie promują swoją małą ojczyznę. – mówi Magdalena Figurna, koordynatorka inicjatywy „Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie” i PR Manager w MAKRO Cash&Carry. Historia państwa Kluków pokazuje, że polscy przedsiębiorcy dbają nie tylko o rozwój własnych firm, ale nieobca jest im troska o własną społeczność lokalną. – dodaje Magdalena Figurna. Konkurs miał na celu wypromowanie takich osób, ale chcieliśmy też pokazać, że pomoc innym opłaca się również w wymiarze biznesowym.
Potwierdzają to respondenci. Z wyników badania opinii publicznej zrealizowanego jeszcze przed rozpoczęciem konkursu przez Homo Homini wynika, że ponad 75 proc. respondentów deklaruje przywiązanie do swojej lokalnej społeczności, a zdecydowana większość (92,2 proc. badanych) przyznała, że chętniej korzysta z usług czy produktów tych przedsiębiorców, o których wie, że działają na rzecz ich społeczności. W niedużych lokalnych firmach widzimy potencjał zmian w otaczającej nas rzeczywistości, a ich właścicieli postrzegamy jako liderów skłaniających do działania także lokalne władze. Większość ankietowanych Polaków podkreśliło, że przedsiębiorcy z małych i średnich firm wręcz powinni działać na rzecz swoich społeczności lokalnych (88,4 proc.). Takie przekonanie wyraziło, co ciekawe, nieco więcej kobiet 90,2 proc.) niż mężczyzn (86,3 proc.). Panie częściej dostrzegają także niekomercyjne działania przedsiębiorców w swoim otoczeniu.

W badaniach PARP zdecydowana większość przedsiębiorców deklaruje, że są otwarci na potrzeby społeczne i działania charytatywne. – komentuje Zbigniew Gajewski z Konfederacji Lewiatan. To jest bardzo pożyteczna postawa, ale firmom z sektora MSP potrzebne jest szersze spojrzenie i uczestnictwo w aktywizacji lokalnych środowisk, współpraca z nimi dla rozwiązywania lokalnych problemów. Tylko tak przedsiębiorcy mogą poprawiać niski
w Polsce wskaźnik kapitału społecznego. Takie konkursy, jak „Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie”, stymulują firmy właśnie w tym kierunku.


Komentarze do tego artykułu:



Brak komentarzy.

Nie jesteś zalogowany w Club Hit by dodawać komentarze.

Rejestracja | Przypomnij hasło
zobacz
zobacz
zobacz
Newsy prosto od Internautów
  • 12.11.2017 - 14:51

  • RUSZA KINO PLENEROWE

    11.09.2017 - 11:11

    Organizatorzy zapraszają na seans filmu Pulp Fiction. 16 września o godz. 19:30 na placu, przy ul, Młyńskiej

  • GOŚCIE Z ZAGRANICY WIZYTOWALI W OŁAWIE

    11.09.2017 - 11:01

    Przedstawiciele organizacji partnerskich z 7 krajów Europy, w tym Polski, spotkali się dziś w oławskim

[+] Dodaj Newsa



Hit dnia

Projekt i wykonanie: BQstudio.pl
Radio HIT Olawa na Facebook.com